tisdag 8 mars 2011

Taiwan reunion & Internationella kvinnodagen













Härom kvällen hade jag reunion med mina fina taiwaneser; tjejerna som jag bodde och levde med när jag pluggade i Taiwan. Passar bra att lägga upp en dag försenat efter Internationella kvinnodagen, som jag får hålla med en rysk kund jag hade igår, att vi firar för lite i Sverige. Det finns mycket att uppmärksamma som kan bli bättre- den höga mödradödligheten i vissa länder, omyndigförklarandet av kvinnor i andra, de högre straff som gäller för kvinnor för till exempel otrohet än för män i Iran bland andra länder och så vidare. Vi borde komma ihåg att vi kvinnor måste hjälpas åt och hålla ihop. Vi måste öka fokus på detta och vi måste fira våra triumfer. Skål från en middag med lyckliga Taiwanminnen...

-Om ni undrar över händerna- man nöjer sig inte med att göra peacetecken med fingrarna i Taiwan på kort, när något är riktigt bra visar man "älgen"- för tio fingrar är ju bättre än två, logiskt eller hur?!!

Inga kommentarer: