söndag 27 mars 2011

En roligare lördag; en knallgul vårkappa, en röd basker, varm choklad på ett berg och pelargonsticklingar






























































































Jag hade en roligare lördag. En fin lördag. Loppis i en kyrka, som visserligen var väldigt liten och inte så spännande men det är mysigt i kyrkan och vi fick tag på pelargonsticklingar så något gav den allt. Sedan åkte vi in till Hornstull och strosade m
ot Urban och Zinkensdam. Vi passerade ett par loppisar och på en av dem hittade jag en efterlängtad röd basker som jag ska ha på Richards 30-årsfest med tema Frankrike. Jag "råkade" också köpa en knallgul vårkappa på Judits second hand. Efter alla dessa fynd vandrade vi till Tantolunden och drack varm choklad bland kolonilotterna med sina spirande vårträdgårdar och spanade ut över vattnet. På eftermiddagen fick vi ett väldans fish n' chips sug och eftersom jag är tillsammans med en kock så gjorde vi lyxiga egna och jag snodde ihop en äppelpaj till efterätt som avslutning på en fin dag och kväll!

8 kommentarer:

Elin sa...

Men åååååh vad avundsjuk jag blir! *VÅÅÅÅÅÅR*
Jätte mysig dag som jag hade velat vara med på!
Kraaaaaam

original seed sa...

this looks sick

Sara sa...

Knallgul, det ordet fastnade jag för, ska börjas användas mera.

Caroline sa...

Tack, vad gulligt av dig! Jag blir alldeles glad av sånna fina ord. Ja, visst är internet fantastiskt på det sättet; att man vågar sprida lite mer fina ord omkring sig. Nalle-lampan är köpt på Stockhome, så den är inte secondhand.

Jag ser föresten massa fina saker här på din blogg. Jag bara älskar ditt porslin tex!

Emeli/lovely chaos sa...

Fina fina lördag - bästa dagen i hela världen om du frågar mig.

Hanna sa...

det verkar ha varit en mysig dag! :)

Beatrix sa...

vilka bra inköp det låter som! nu är man allt lite sugen på färg...

Fifi sa...

Åh, fish n chips har jag varit sugen på i flera dagar nu och imorgon verkar det äntligen som om jag kommer att göra något åt det!

Tack, det känns kul att ha en lite annorlunda spjälsäng.