torsdag 11 oktober 2012

Något i en mage









God morgon bloggen. Jag vet att jag inte har varit särskilt bra på att höra av mig på sistone. Som synes av bilderna ha jag haft lite annat att tänka på på senaste tiden. Jag har blivit lite tjock. Våren bestod av illamående, sommaren var jag sjuk och hösten har tillbringats med att försöka klara vardagen med foglossning. Jag börjar komma in i det här med att ha mage i alla fall, trots den första chocken. Tydligen ska vi bli föräldrar jag och Richard. Där ser man. Nu väntar vi i tre månader till på att en liten fröken ska komma ut. Rokokosoffan i biblioteket har flyttat ut på vinden och lämnat plats till en barnhörna. Vi har målat turkosa väggar och röd spjälsäng och dessutom har jag släpat fram min gigantiska meterhöga kulram som pynt. Vi har byrån och ett par väskor fyllda med loppisfyndade barnplagg. Vi är ganska redo materiellt sätt alltså, återstår att se hur vardagen blir. Mammaledig, amning, barnskrik. Så svårt att föreställa sig men ändå inte så långt bort....

3 kommentarer:

Sophie sa...

Stort, stort tillykke (grattis!) med maven. Det er helt fantastisk for dig - det bedste i verden er at være mor!

Glæder mig til at følge lidt med. Kram Sophie

Pella sa...

Tack snälla, ja snart får jag förhoppningsvis veta hur det är! Kram

lillaicaica sa...

Grattis!
vad underbart! finns inget bättre och härligare än att vara gravid och en liten bäbis.
och allt det där andra som kan tyckas jobbigt för stunden, skrik, magknip, trots, ja vad som, man vet att det är en period sen går det över. så tänker jag. det är så det är. det är en fas och det går över. då känns det lite lättare. tycker inte man ska hålla på och ojja sig för mycket för tiden går så fort och då säger man istället när de är stora, var tog tiden vägen?!
Njut! kram, Ica