tisdag 20 september 2011

Maximalism och plotter i köket

























































































































Jag har sagt tidigare att jag inte är någon minimalist. Det är inte så att jag går ut för att vara en maximalist heller men det blir lätt så när man fastnar för detaljer. Ett visst sorts rosenmönster på ett par koppar, rosa grytlappar i form av ugglor som bara måste finnas uppe sida vid sida med den knallorangea grytvanten, andra virkade grytlappar med blå klöver, matchar kall- och varmkranarna för vattnet och i mitt diskställ står allsköns porslin från olika serier och barnsliga muggen och prickiga glas och glas med katter i frack... Det blir så mycket roligare när man diskar då också, när varje litet föremål har en historia och är roligt att titta på. Har jag mot förmodan ändå långtråkigt så funderar jag på vad de olika invånarna i dockskåpet på min bonad ska ta sig för denna dag... Maximalist helt klart hellre än minimalist. (Allt är loppis såklart, till och med diskstället. Enda undantaget är diskprylar och de prickiga glasen som faktiskt är köpta i nyskick från Åhléns)

2 kommentarer:

LeiaMia sa...

Så fint!!!
Hälsningar från ännu en maximalist...

Sophie sa...

Hvor er det nogle fine køkkenbilleder! Og en fin blog:)