måndag 16 juli 2012

Kära sommar vart tog du vägen?













Kära försummade lilla blogg, nu är jag här. Våren har varit hektisk och sommarens semester försvann nästan helt på grund av sjukdom, knappt ens överaskande denna gång då jag var sjuk också under jul och nyår samt min födelsedagsresa i Maj. Nu är jag inne på tredje och sista veckan av min semester och bara hosta och trötthet sitter kvar så jag kan vila ut några dagar på hemmaplan innan jobbet börjar igen. Några loppisbesök har vi trots allt hunnit med  och jag har köpt nya pelargoner till köksfönstret, fler färgglada grytlappar, en mintgrön äggklocka som passar fint till muminskärbrädan jag fick i 30-årspresent på mitt jobb, en ärtgrön brödburk med fågelmönster som nog var det jag blev allra gladast för av sommarens loppisfynd - en tia sa tanten som sålde den och mumlade sedan till en farbror " Det man allra minst tror att någon vill ha...! En äldre stol med Josef Frank mönster till biblioteket för 75kr var också ett kul fynd. Jag får gräva fram resten av skatterna och skriva om dem en annan gång. Nu är det dags för ännu en bok (jag har i alla fall hunnit läsa en riktigt tjock trave med böcker den här sommaren!), te och mina favoriter "Sura rättvisa möss" - allt från Fair Trade affären Globalen.

2 kommentarer:

Sophie sa...

Håber alt er godt hos dig :)
Meget fint billede med det mintgrønne æggeur og mumi skærebrættet!

Lisa sa...

Hoppas du blir bättre snart! Åh du, fina loppisfynd!