lördag 14 april 2012

Glad påsk i efterskott!







































































































Nu var det länge sedan jag skrev. Dagarna flyger, tidningen har givits ut efter ett par stressiga veckor och nu börjar cykeln om. Först var det dock påsk och vi åt ägg och hälsade på släkten som många andra. Ett par loppisar hann vi med och från dem följde bland annat några gamla kort med hem, ett fint gammalt memoryspel och en mässingselefant som håller min uggla från Bryssel sällskap. Innan påsk fick vi äntligen upp en stång under vårt gamla 50-tals skåp i köket så nu hänger redskapen på rad. Det är ordning på torpet minsann! Nu- ut på nya äventyr och 30-årskalas i Västerås! Tjin

4 kommentarer:

Sophie sa...

det var mange fine ting! de små vintage kort leder jeg altid efter, men jeg har aldrig fundet nogen! kram sophie

Jullan sa...

Glad påsk i efterskott på dig själv. Kolla, jag har också börjat blogga efter påtryckningar från vänner: http://jabagore.wordpress.com/
Där kan du få en inblick i mitt Värmlandsäventyr.
Kram!

till-vidas-ara sa...

Hjälp vad mycket fint! älskar korten och spelet, så sällan jag hittar sådant. och kopparna..

kramar Lycke

Hanna sa...

vilket fint memory! ibland när jag ser memoryspel som jag skulle vilja äga tänker jag längtansfullt tillbaka hur det kändes att vara sju år och spela memory med min farmor och min lillebror. (kanske för att jag brukade vinna, som jag minns det) åh, saknar det.