måndag 6 oktober 2008

Spara och slösa

Hej hopp!

Idag är jag sugen på att slösa. Inte så mycket att bli av med pengar som att köpa några små fina nya saker till mig själv och mitt hem. Jag tror att det beror på att jag har snålat och sparat som värste Krösus sork den senaste månaden eftersom jag varken har haft lön eller studiebidrag. På något sätt gick tillslut månaden utan pengar och nu är jag sugen på ett likadant vackert halsband med en fågel som Juliana hade på sig häromdagen och en basker till mitt huvud i höst. Dessutom vill jag ha en baddräkt till resan med min älskling och kanske ett par fina shorts eller så att vandra omkring i lägs karibiens vita stränder. Jag tror att jag ska fortsätta att spara fram till resan men hittar jag någonting av det ovan nämnda lite sådär lagom billigt så kan det hända att jag köper det ändå...!




Inga kommentarer: